Täna vaatame BusinessWeeki põhjal seda, milliseid soovitusi on andnud iluvaldkonnas edukaks saanud naisettevõtjad alates Aerin Lauderist, Caroline Nevilleist kuni Sylvie Chantecaille, Bobbi Browni ja Anastasia Soareni tüdrukutele, kes soovivad samuti edukaks saada. Mitmed neist soovitustest tunduvad kindalsti väga lihtsad, kuid ei maksa unustada, et kasu on neist alles siis, kui ka praktikas vastavat tegutseda.



1. Ära karda rääkida oma ideedest.

Mitmed praeguseks hetkeks väga edukad naisettevõtjad iluvaldkonnas tunnistavad, et paljud naised on arvestataval määral piiratud, kui asi puudutab seda, kuidas nad oma ideid jagavad. Naine võib kanda oma peas täiesti teostatavat ja head ideed aastaid ilma, et ta suudaks seda mõnel kohtumisel teistele väljendada ning seejärel selle ellu viia. Ei tasu karta oma ideedest rääkida! Tihti ei ole need sugugi halvemad kui ideed, millest mehed räägivad ning küsimus on enamasti eeskätt nende väljendamise viisis. Just do it!

 

2. Ole valmis kriitikaks.

Samuti jagavad need naised ühiseid õppetunde selle osas, milline on tavapärane reakltsioon edukaks saamisele, eriti alguses. Enamasti see ei meeldi teistele ning kriitika, mis väliskeskkonnast edule kaasneb, võib olla vägagi räige. Lisaks on oluline aru saada, et mitmed sõbrannad ja lähedased inimesed pelgavad sinu edukaks saamist osaliselt teadvustamata kujul ning hakkavad sellele vastu töötama lihtsalt sellepärast, et nad kardavad sinust ilma jääda. Ole selleks valmis ja ära mitte mingil juhul sea oma tegevust sõltuvusse teiste arvamusest. Ole hooliv oma lähedaste suhtes ja tea, et tõenäoliselt teadvustamatult on neil enamasti täiesti loomulik vastureaktsioon sellele, et sina saaksid edukaks ning siirduksid uuele kõrgemale tasemele.

 

3. Tegele reaalse probleemiga!

Enamasti ei saada edukaks lihtsalt kellegi kopeerimise läbi või selle läbi, et püütakse luua midagi, mis on väliselt lahe ja mõnus. Iluvaldkonnas edukaks saanud naiste äriideid iseloomustab see, et nad suudavad lahendada reaalse sisulise probleemi. Näiteks muudavad nad varem väga kallid ja eksklusiivsed tooted kättesaadavaks suurematele massidele, loovad mõne uue tehnoloogia või toote, mis on oluliselt parem senistest või suudavad muuta mõne protseduuri kordades tõhusamaks. Ära alusta äri lihtsalt äri tegemise pärast, vaid küsi endalt kriitiliselt: “Millise naiste tegeliku probleemi minu toode või teenus lahendab?” ja samuti vali probleem, mis ka sind ennast puudutab. Nii suurendad edukaks saamise tõenäosust veel olulisel määral.

 

4. Eristu olulisega!

Enamasti ei vaidlusta keegi seda, et sul on oluline oma ideega ja äriga teistest eristuda. Need edukad ärinaised panevad aga südamele veel üht väga olulist asjaolu: veendu, et see, millega sa eristud, oleks ka kliendile oluline. Näiteks on võimalik teha kõige kirjum karp oma puudrile või kõige kallimate tindipliiatsitega koolitus - kahtlemata on need faktiliselt eristuvad asjaolud, kuid samas kliendile tunduvalt vähemolulised argumendid kui muu. Küsi endalt alati: “Mis eristab minu lahendust teiste omast ja kas see on ikkagi kliendile oluline tegur?”

 

5. Ära tee midagi natuke paremini!

Need ärinaised on üksmeelsed ka selle osas, et kui soovid välja tulla millegi uuega, siis pead olema veendunud, et see on vähemalt 5-10 korda parem kui olemasolevad lahendused. Ära ürita teha midagi natuke paremini - see pole tänapäeval enam piisav. Erinevus sinu uue lahenduse ja olemasoleva standardi vahel peab olema massiivne (nagu öeldud isegi 10 korda!), siis on asjal mõtet. Ainult siis, kui su lahenduse tuumik-komponent on arvestatavalt parem (soodsam, mugavam, lihtsam, kestvam, tervislikum jne) sellest, millega kliendid on seni harjunud, on sul tõelised edulootused.

 

6. Ole tähelepanelik konkurentide suhtes!

Mitmed tüdrukud, kes suudavad oma äri alustada, justkui blokeeriksid ennast ära välismaailmast ning jätaksid järele konkurentide tegevuse uurimise. See on suur viga. Konkurentide tegevuse uurimisega tasub tegeleda pidevalt, eriti siis, kui oled ise juba teataval määral edu saavutanud. Tänapäeva maailmas ja tehnoloogiliste võimaluste juures on see lihtsam kui kunagi varem. Kõik muutub kiiresti ja sul on vaja sellega kursis olla. Sa ei pea lähtuma oma tegevuses konkurentide ideedest, aga sa pead neid teadma! Võta turu ja konkurentide uurimist sama tõsise tööülesandena kui oma brändi arendamist ja tegele sellega pidevalt.

 

7. Ole oma eesmärkides täpne!

Paljude naiste probleem on selles, et nad ei tea täpselt, mida nad saavutada tahavad. Neil on küll üldised arengueesmärgid, soovid ja unistused, kuid neil pole väga konkreetseid ja selgeid plaane näiteks selle osas, mis ajaks ja kui mitu ühikut ja mis summa ulatuses nad täpselt müüa tahavad. Mida täpsemad on eesmärgid, seda suurem on nende saavutamise tõenäosus. Mõtle läbi, mida sa oled seni soovinud ning seejärel muuda see nii ajaliselt kui ka mahuliselt väga väga palju täpsemaks. Ainult nii on sul võimalik midagi ka päriselt ära teha.