Nagu lubatud, on siin järgmised soovitused Sophia Amoruso raamatust # GIRLBOSS.


4. Ole loov oma lähenemises

Sophia kinnitab, et loovus ei ole midagi sellist, mis oleks antud vaid üksikutele. Pigem on küsimus selles, et inimesed ei julge teatud vanusest alates enam paljudele asajdele nii loovalt läheneda kui lapsepõlves. Lapsed ei hooli sageli nii palju sellest, kuidas nende ebatavalisse käitumisse suhtutakse. Näiteks kujutas Sophia end 3 aastasena ette kõlarina, millest raadio helid välja tulid ja 4 aastasena fotoaparaadina, mõeldes silmi pilgutades, kuidas ta nähtava mälupiltideks salvestab. Enne, kui hakkad midagi tegema, tasub iseendalt küsida: “Kuidas ma saaksin seda teha teistmoodi, loovamalt ja paremini kui seda tavaliselt tehakse?” Tõenäoliselt just sellise lähenemise läbi suudabki Sophia muuta väga paljud erinevad tööülesanded enda jaoks palju huvitavamateks ja mitte ainult - leides loovama ja sageli varem kasutamata lähenemise, on ka tulemus tunduvalt parem. Tulenevalt just loovust austavast suhtumisest on Sophia siiani lisaks firmajuhi positisoonile ka NastyGal-i loovjuht ning tema sõnul on väga raske juhtida ettevõtet, kui puudub loovus. 

Konkreetne soovitus: Ükskõik, mida sa tegema asud, mõtle enne selle tegemist, kuida teha seda sama tegevust teistmoodi ja loovamalt. Ära karda hullumeelseid mõtteid, sest just need on sageli arengu aluseks.

 

5. Klient peab saama seda, mille sa talle lubanud oled

Sophia on tuntud selle poolest, et ta on päriselt huvitatud sellest, kuidas toimub toote müük ja kohaletoimetamine klientidele. Nimelt pole tema sõnul mitte mingisugust vahet, kas oled ise tootjaks või lihsalt vahendad tooteid, kliendi vaates on ikkagi alati vastutavaks müüa, kelle kätte klient oma raha annab. Seetõttu on ta juba oma tegevuse algusest peale pidanud väga oluliseks lisaks toote kõigi vooruste väljatoomisele ka toote võimalikest puudustest rääkimist. Tänu sellele on NastyGal lähenemine ka sageli ausam ja avatum kui paljudel teistel keskkondadel. 

Sophia on tuntud ka oma lausa kinnisidee tasemel süvanemise tõttu fotode thumbnail kujutiste kvaliteeti - nimelt on ta veendunud, et just thumbnail-i läbi algab toote õige ja adekvaatne esitlemine kliendile ja kui selles eksida, on edasine juba tunduvalt raskem. Ta soovib, et thumbnail pildid näitaksid õigesti toote peamisi omadusi ja oleksid kadreeritud ja kujundatud nii, et inimene saab põhilise emotsiooni kätte sõltumata kujutise suurusest. Lisaks peab ta loomulikult väga oluliseks kliend tagasisidet ja suhtlust. Ta on kogu oma tegevuse ajal sageli ise klientidega otse ühendust võtnud, kui on tekkinud küsimusi seoses nende rahuloluga. Samuti, kuigi ta ise enam kõiki NastyGal tweet-e ei kirjuta, loeb ta enamikke kommentaare, mida kliendid sotsiaalmeediasse lisavad. See annab talle ka võrdlemisi suure korporatsiooni juhatajana täiesti filtreerimata ja õige pildi sellest, kuidas kliendid tegelikult rahul on ning tal on võimalik säärasest tagasisidest kohe omad järeldused teha ning vajadusel olukorda muuta.

Konkreetne soovitus: Ära kunagi ürita kiiresti klientide pealt teenida, püüdes toote positiivseid omadusi üle-võimendada ja negatiivsed ära peita. Nii võidad vaid kiiret raha ja kaotad oma brändi väärtuses. Ära lähtu filtreeritud ja moonutatud kliendi tagasisidest, sest su töötajad ei julge sulle tihti kõike rääkida. Suhtle klientidega otse, tee selgeks, mis võiks olla paremini ja siis muudagi see paremaks.


 

6. Hinnangute andmisel ei tasu lähtuda minevikust

Nii iseenda puhul kui ka oma töötajate puhul on Sophia aru saanud, kui ohtlik ja vale on lähtuda inimese minevikust. Mitte väga kaua aega tagasi oli ka Sophia ise karvaste säärtega hulkur, kes teenis raha poevarguste ja juhutöödega, millistest ta enamasti üpris nobedalt lahti lasti. Näiteks meenub talle valvuritöö, kus ta mitte midagi tegema ei pidanud ning kus igavus teda tappa tahtis, töö kallite kingade müüana, mida ta vihkas peaaegu sama palju kui seda külastavate ülbete klientide suhtumist, või töö kiirsöögikohas, kus ta pidi kummikinnastega tuunikala sisse majoneesi muljuma. Paralleelselt tegelas ta ka võrdlemisi aktiivselt lihtsalt varastamisega, teeseldes vahel, et ta unustas kauba eest kassas maksta, makstes ühe toote eest ja vedades välja terve hunniku, või näiteks kehastudes poe töötajaks ja tassides välja kastitäie raamatuid. Kui sellele lisada ebastabiilsed eluviisid, peod kahtlaste tüüpidega ning tuntus vargana, mis kulmineerus sellega, et keegi soovis tuttava tuttava kaudu, et ta Apple-i poest ühe mac-i ära varastaks, võiks küll arvata, et säärase resümeega tütarlapsel väga helget tulevikku loota pole.

Ometi on Sophia ehe näide sellest, et minevik ei pea alati võrduma tulevikuga ning kõik võib muutuda, kui inimene seda ise soovib. Täpselt sama suhtumist omab ta ka oma olemasolevate töötajate suhtes ning rakendab ka uute värbamisel. Teda ei huvita see, mis inimene minevikus tegi, vaid see, mida inimene on valmis tulevikus saavutama. 

Konkreetne soovitus: Oska näha potentsiaali nii endas kui teistes. Ära ole mõjutatud inimese minevikust vaid sellest, milleks ta on võimeline tulevikus. Tihti on ka kõige ebaloogilisemad ja negatiivsemad sündmused olnud hädavajalikud selleks, et inimene õpiks, muutuks ning tänu sellele tulevikus edukaks saaks.