Erinevad inimesed suudavad omandada uusi oskusi väga erineva kiirusega.  Loomulikult pole võime õppida täielikult ette määratud ning kaasasündinud. Seeõttu ongi sageli võimalik oluliselt kiirendada oma võimet uusi oskusi selgeks saada. Oleme selle uurimisega palju tegelenud ning tulenevalt sellest muutnud tunduvalt tõhusamateks ka oma lähenemist koolitustel ja kuna see on andnud tulemusi, mis ületasid kõik meie ootused, otsustasimegi neid teadmisi õppisimise kohta ka sinuga jagada.
 

1. Õpi nägema asju osadena.

Paljude tüdrukute jaoks on sageli mõne uue oskusi omandamisel suurimaks probleemiks see, et uus ja huvitav tundub olevat üks kohutavalt suur nähtus, mis tekitab lihtsalt hirmu ning mida on võimalik selgeks saada üksnes väga pikaajalise ja raske pingutuse läbi. Kui veel täpsemalt seda olukorda vaadata, näeme tavaliselt kaht etappi: kõigepealt tundub mingi uus asi väga kütkestav ja kui inimene seda seetõttu natuke lähemalt uurima hakkab, siis saab ta aru, kui meeletult keerukas see on ning tavaliselt loobuki ta uue asja omandamisest just sellest etapis. Nii on see sageli mistahes uue oskuse omandamise puhul alates uutest keeltest kuni kasvõi microblading-u või kulmutehnikateni.

Mida saad teha? Õpi nägema asju osadena. Ära püüa mitte mingil juhul saada kõike selgeks korraga. Alusta sellest, et lammutad uue oskuse lõikudeks ja keskendud sellele, et need ükshaaval omandada.

 

2. Erista olulist ebaolulisest.

Kui muutsime oma lähenemist koolitamisele ProBrows, siis tegime seda otseselt võttes eeskuju Apple-ist. Siinkohal ei puuduta see vaid ilusat disaini, mida oleme samuti alati kõrgelt hinnanud, vaid ka sisu. Nimelt kiidetakse sageli koolitusi selle eest, et nende käigus õpitakse ära väga paljud erinevad asjad uue oskusega seoses. Loobumise säärasest mõtteviisist. Miks? Sellepärast, et nii on võimalik jõuda vaid selleni, et palju osi uuest oskusest on enam-vähem selged.

Valisime Apple-i stiilis lähenemise, mille puhul tegime ise väga palju tööd ära tuvastamaks, mis on need üksikud võtmeoskused, millest tulemus kõige suuremal määral sõltub ning arendamise nende õpetamise tipp-tasemele. Avastasime, et siingi toimib väga otseselt 80:20 põhimõte, mille kohaselt 20% oskustest määravad ära 80% tulemustest. Just nende osa-oskuste eraldi välja toomine ning maksimaalne keskendumine neile aitas muuta koolitamise tunduvalt efektiivsemaks.

Mida saad sina teha? Uue oskuse omandamisel küsi endalt: “Mis on need üksikud põhilised osad sellest, mis määravad ära tulemuse kõige suuremal määral?”. Pühenda valdav osa oma õppimise ajast nende oskuste omandamisele.
 

3. Oska hinnata proffessionaalsust ja leia õige õpetaja

Kui sa leiad endale õige õpetada, siis võib su õppimise protsessi pikkus lüheneda dramaatiliselt. Käime ise pidevalt uutel kursustel ja leiame võimalusi õppimiseks professionaalide käe all, sest see on siiani kõige parem viis aja (ja tegelikult ka raha) kokkuhoiuks uute oskuste omandamisel. Miks? Peamiselt selle pärast, et proff juba teab, mis lõigud on olulised ning aitab nendele keskenduda. Peamiseks probleemiks iseseisva õppimise puhul ongi see, et õppija jõuab küll faasist, kus ta isegi ei tea kõiki osa-oskusi, mis tal omandada vaja on, faasi, kus ta saab aru, mida kõike tal on uue oskuse omandamiseks vaja ära õppida ja jääb sellesse kinni. Just proff saab sulle konkreetselt öelda, mis on kõige tähtsamad asjad, mille ära õppimine sind ka päriselt kõige kiiremini edasi aitab. Profid on ise selle tee läbi käinud ja enamasti ka päris palju oma vigadest õppinud. Nad on jõudnud tasemeni, kus nad näevad asju teisiti.

Mida saad sina teha? Leia endale õige õpetaja, kellelt õppida. Ja siinkohal anname veel ühe praktilise soovituse. Nii nagu Alexi Wasser (kelle huvitavad videod leiad siit) ütleb: “You can be a master at something, but it’s a completely different skill to be able to teach someone something. Teaching takes patience and the art of communicating clearly.”. Seega soovitamegi leida endale õpetaja, kes vastab kahele kriteeriumile: ta on olnud samasuguses olukorras nagu sina ning pidanud omandama uued oskused ja lisaks sellele on ta ka tuntud kui hea õpetaja.

 

4. Ära karda alustada rasketest asjadest

Oleme harjunud sellega, et kõigepealt tuleb õppida selgeks tähed, siis moodustada nendest 2-3 tähe pikkuseid sõnu jne. See on traditsiooniline lähenemine ja oleme nüüd valinud oma koolitustel täpselt vastupidise tee. Nimelt, usume, et kui inimene suudab omandada teatud oluliselt keerukamad oskused, siis kaasneb nendega ka paljude lihtsate oskuste omandamine. Teatavas mõttes võib võrrelda seda näiteks malemänguga, milles peale esialgsete käikude selgeks tegemist ei alusta me mitte traditsiooniliste avangutega, vaid väga palju keerukamte lõpp-mängudega, mis pärinevad tõeliste meistrite vahelistest partiidest. 

Ülesannete järjestus on kriitilise tähtsusega ja nende sõna otseses mõttes ümber pööramine annab vahel väga häid tulemusi. Võid ise mõelda, kuivõrd palju lihtsam on teha midagi algelist, kui oled juba suutnud ära teha midagi tunduvalt keerukamakt.

Mida saad ise teha? Kui oled tuvastanud, mis on uue oskuse juures käige tähtsamad komponendid, ära karda alustada ebatraditsioonilselt ning võtta esimeseks ette raskemad harjutused. Oleme näinud, et inimesed saavad sellega edukalt hakkama palju enam kui nad ise alguses on julenud arvata ning peale seda on mitmete teiste harjutuste teostamine juba tunduvalt lihtsam.

Kuidas selle kõigega siis ikkagi edukalt toime tulla?

See postitus jätkub homme ja kui loed ka teist poolt, saad kindalsti sellest täielikuma pildi.