Paljud tüdrukud on küsinud, kuidas olla iluteenuste äris edukam ja saada endale rohkem kliente. Täna vaatame ajakirjas Forbes ilmunud loo põhjal seda, mida täpselt saaksid teha iluteenuste pakkujad, et neil oleks rohkem kliente.



1. Lõpeta mõttetud soodustused

Esiteks soovitab Forbes olla ettevaatlik soodustustega. Kuigi see võib tunduda eba-intuitiivne, on sageli liiga paljude erinevate soodustuste pakkumine pikemal perioodil majandusliku hukuni. Miks? Peamiselt sellepärast, et siis tulevad sinu juurde valedel põhjustel - lihtsalt hinna pärast. Nagu oleme ennegi tõdenud, on sellistega kõige rohkem jama. Salongid ja ilutöötajad, kes promovad ühte soodustust teise otsa, jätavad endast sageli meeleheitliku abivajaja mulje ja see mõjutatab normaalsete klientide arvamust nendest.

Kusjuures selles on ka väga selge loogika - ühelgi tegijal, kes teeb oma tööd väga hästi, pole tegelikult vajadust lihtsalt niiöelda lambi pealt hakata hea tahte märgiks või vahelduseks oma teenust odavamalt pakkuma. Enamasti on see märk sellest, et tööd lihtsalt pole. No ei ole kliente, kellega tegeleda ja selle pärast tehaksegi suuri hinnasoodustusi. Kui sul ei ole nii probleemset olukorda ja tahad teha soodustuskampaaniat, ole ettevaatlik, sest võid potentsiaalsete klientide peas paigutuda samasse kategooriasse nende meeleheitlike neiudega, kes lihtsalt istuvad jõude ja parema idee puudumisel tulistavad oma teenuste promimiseks välja utoopilisi allahindlusi. 

 

2. Ära tegele kõigega

Loomulikult teame me kõik tarbijat kaitsvate seaduste piiri pealt müüdavaid köögikombaine, mis teevad väidetavalt kõike: kohvi, teed, kooke, lillelõhna, vorste, pirukaid ja pereteraapiat. Muidugi saab iga vähegi mõtlev inimene aru, et selliste teenuste osutamisel ei ole võimalik kõike kvaliteetselt teha - see lihtsalt ei toimi. Ometi kipuvad osad tüdrukud seda eirama, kui juttu tuleb iluteenustest, mida nad osutada tahavad. Forbes toob selgelt välja, et ühe teenuse pakkuja poolt osutatavate teenuste hulk ja selle teenuse pakkuja edukus on aja jooksul järjest suuremas pöördvõrdelises seoses.

Mida see tähendab? Edu saavutamiseks tasub spetsialiseeruda konkreetse valdkonna konkreetsele teenusele, mitte püüda olla see "köögikombain", mis kõike teeb. Võib tunduda pisut veider, kuid just “ei” ütlemise käbi paljudele erinevatele teenustele, annab tegija endale võimaluse keskenduda millelegi, mida ta suudab teha teistest paremini. Just sel põhjusel näitavad ka mitmed trendid, et kõike pakkuvad ilusalongid on lähiaastatel määratud väljasuremisele nagu disnosaurused, kes pole aru saanud, milliseks on tänapäeva maailma nende ümber kujunenud. Tulevikus võidavad need, kes on oma võimalikult konkreetses valdkonnas absoluutsed profid, teavad, millest nad räägivad ja loovad tunduvalt rohkem väärtust kui teised, kes lisaks kõigele muule ka nende mängumaale sisse trügida üritavad. 

 

3. Tee koostööd ülespoole

Mida see veel tähendab? Nii nagu ei tasu deitida või ammugi mitte abielluda “allapoole” ehk siis mehega, kes on mehena vähem atraktiivne kui sina naisena, ei tasu seda mitte mingitel tingimustel teha ka iluteenuste äris. Nagu oleme öelnud, on sinu teenistus vähegi pikemal perioodil sinu viie parima sõbranna teenistuste keskmine. Seetõttu on eriti oluline ka see, milliste tegijate ja brändidega sa oma nime seod. Kui haarad igast võimalusest ja promoda edasi kõike, mis pähe tuleb või mida mingi pool-võrkturundus skeemi alusel sul jagada soovitatakse, lõpetad õnnetu kliki-hoorana (ja see on siin täiesti levinud ingliskeelse termini tõlge), kes on justkui kõigiga seotud, kuid kelle suhted on äärmiselt pinnapealsed.

See, kellega koos sinu nimi ja/või firma bränd sõna otseses ja kaudses tähenduses “samale pildile satub”, määrab ära sinu kliendiprofiili ja selle, millised võimalused on sul paremate klientide leidmiseks tulevikus. Vali väga, kellega koostöööd teha ja ära müü ennast odavalt kõigile. Leida oma tegevusvaldkondade juhtivad tegijad ja nagu öeldud, tee omaltpoolt kõik selleks, et “deitida üles” - ehk siis suhelda ja “jääda samale pildile” nendega, kes on sinust kõvemad ja väldi ebakonkreetseid jobusid, kes pole midagi saavutanud ja suure tõenäosusega ka ei saavuta, nagu katku.

 

4. Ära taha juurde valesid kliente

Forbes toob välja ka väga palju üle korrutatud ja paraku ka tõese Pareto seaduse: 20 protsenti su klientidest toovad sulle sisse 80 protsenti su kasumist. Kui seda tavalisele iluäris tegutsevale tüdrukule öelda, vaatab ta sulle oma suurte silmadega otsa ja enamasti nõustub sellega. Nõustub, aga ei tee midagi konkreetset.

Seda reeglit tasub hakata väga palju rohkem praktises elus ära kasutama. Mida siis täpselt teha? Tuleb jätkuvalt ja süsteemselt vallandada kliente, kes kuuluvad ilmselgelt selle 80 protsendi hulka, kes on vähekasumlikud. Selleks tasub lihtsalt kehtestada väga selged hinnapiirid, lõpetada kõikvõimalikud “sõbranna sõbranna soodustused” ja anda neile võimalus tarbida teenuseid õiglase hinnaga ja parimate klientidega võrreldavas mahus. Osa neist klientidest lahkub seepeale ja see on suuremas plaanis lausa ideaalne. Teisest küljest tuleb väga palju rohkem keskenduda sellele, millised on need kliendid, kes on sulle kõige kasulikumad. Tasub uurida, mis on nende huvid, kus nad liiguvad, millega nad tegelevad, mis brände eelistavad, millest suuremas plaanis huvituvad, mis väljaandeid ja raamatuid loevad, millest, kellest põhiliselt räägivad, keda follow-ad  jne. Mida rohkem suudad heas mõttes sisse tungida nende ajju, seda rohkem tekib sul endal ideid, kui otsid oma peas vastust küsimusele: “Kust selliseid veel saaks?”. Ja seda küsimust tasub endalt küsida iga päev.


 

5. Ära jää kinni kohalikule tasandile

Tõenäoliselt kõige masendavam üldse on takerdumine kohalikule tasandile, eriti kui elad nii miniatuurses väikeriigis nagu Eesti. Iluteenuste valdkonnas toimub areng järjest kiiremini ja kui arvad, et peidad ennast kodus voodisse ja tõmbad teki üle pea, siis kulgevad ka ülejäänud maailmas sündmused aeglasemalt, oled rängalt eksinud.

Aga mida siis ikkagi konkreetselt teha saad? Edukas ilutöötaja peab süsteemselt, iga jumala päev tegelema sellega, et leida vastus küsimusele: “Millised teenused on kõige seksikamad täpselt aasta aja pärast tänasest päevast alates?”. Nii nagu ütles kadunud Steve Jobs - iga lahendus siin maailmas võib asuda kas tõusval või langeval vektoril. Mida rohkem üritad tegeleda teenuste pakkumisega, mis on oma elukaare langevas osas, seda kindlam on, et teenid tulevikus näguripalka ning elad õnnetut elu. Mida rohkem avastad teenuseid, mis on oma elukaare tõusvas faasis või alles tärkamas, seda edukamaks saad ning see on paratamatu. 

Nüüd võid küll öelda, et “Eh teil seal ProBrows Eestis on lihtne sellest kirjutada, sest te reisite kogu aeg ja suhtlete välismaa tegijatega ja mida kõike veel…” Oleme sunnitud sellega nõustuma. Nii on ja kuna meil on lihtne sellest kirjutada, siis kirjutamegi sellest lihtsalt ning arusaadavalt. Ometi ei tähenda see seda, et sa ei võiks juba täna alustada sellest, millest ka meie kunagi alustasime - põhjalikust, süsteemsest lugemisest internetis, mis ei piirdu ainult Twitteri postituste pikkuste pealkirjade vaatamisega, vaid kätkeb endas süviti minevat tundide pikkust info läbi töötlemist selles, mis iluvaldkonnas toimub. Tasub lugeda välismaa ettevõtete majandusaruandeid, jälgida, millised ettevõtted saavad investeeringuid, millised neist ka selle tulemusena midagi ära teevad, milliste brändide ja valdkondadega seovad ennast tipptegijad, kuidas nad üldse mõtlevad ja mõelnud on, et oma elus edu saavutada, mis ettevõtted on tegelikult omavahel seotud (kuuludes samadele omanikele), mis on uusimad litsentsid, milleni on jõutud, millised lahendused on veel testimises ja pääsevad peatselt turule jne jne. Lihtne lugemine ja soov ammutada maksimaalselt infot võib sind kaugele välja viia.

Loomulikult teadsid kõiki neid asju, kui oled juba ise edukas, aga eks see nii olegi, et need, kes on edukad, saavad ülekinnitust sellele, mida nad juba teavad ja need, kes pole, ka ei loe eriti palju, vaid koostavad nukralt järgmist appikarjet sooduspakkumise vormis. Nagu siit loost üpris selgelt välja tuleb - oled edukam ja saad häid kliente juurde siis, kui alustad tegelemsiest iseendaga ja järgid õigeid tegutsemise põhimõtteid, mis sind sisuliselt äris edasi aitavad, mitte ei lahmi lühikese vinnaga odavat promo teha.